loading...

زومیت

بازدید : 54
دوشنبه 18 ارديبهشت 1402 زمان : 15:03

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که دارای مکانیزمی است که در داخل سیلندر روغنی وجود دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیرویی که وارد می شود باعث روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که بر پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم می شود مثلا جسم مکانیکی روی سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با این سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک درست به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا آمدن آن می شود.

تعریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با یک شانه در انتها استفاده می شود.وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.


نحوه عملکرد جک هیدرولیک

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه روی آن قرار دارد سطح مقطع زیادی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین سطح مقطع پایین قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق یک جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. پمپ، که به نیروی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید یک نیروی کوچک به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر و سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.

در جک هیدرولیک، دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خاصیت مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته وظیفه افزایش نیروی محرکه را بر عهده دارد. نیروی مفیدی از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که این نیرو را افزایش می دهد. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه با خواص مکانیکی این 2 قسمت برابر شود.

فشارهایی که به تمام سیلندرها وارد می شود در واقع همان نیرویی است که به مدول سطحی وارد می شود که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. به همان مقدار روغن وارد می شود که در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها است.به دلیل حجم برابر آنها.کاربرد وینچ هیدرولیک

سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای بلند کردن و جابجایی آسان ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. از این نیرو برای کنترل نحوه نشستن تراکتور بر روی ماشین های مدرن استفاده می شود.در همه ماشین ها از انواع مختلفی از اهرم ها برای کمک گرفتن در حرکت وسیله نقلیه از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می شود و از انواع اهرم ها استفاده می شود. همه انواع جک های هیدرولیک کاربردهای گسترده تری دارند زیرا امروزه در خودروهای سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین هستند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات ساختمانی راه و معدن، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این وینچ هیدرولیک، شکل و ساختار ساده آن به همراه قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.

جک های هیدرولیک بسیار مهم و مورد استفاده در صنایع هستند که به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری، برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع زیاد و همچنین کاربرد بالایی از این وینچ ها وجود دارد که منجر به تولید وینچ های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.

هنگامی که جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، این کار انجام نمی شود و تنها زمانی که روغن از درگاه ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد ممکن است توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط یک بلوک جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل بر نرخ بازده است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت رو به جلو و عقب توسط نیروی روغن انجام می شود که باعث می شود جک در جلوی خود نیرو وارد کند. و حرکات رو به عقب

حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن بتواند با اعمال حداکثر نیرو در پشت پیستون ها فشرده شود.در پایان ضربه، این بار روغن به سمت گردنی جک هیدرولیک رانده می شود و حرکت در جهت عقب است که همیشه از حرکت رو به جلو کمتر است.

جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جرثقیل های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. نکته مهم در طراحی جک های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی گروه بندی شده اند به گونه ای که هر سیلندر شافت بعدی جک باشد.

در حال حاضر از این نوع طرح ها در مکان هایی که فضای کمی وجود دارد استفاده می شود اما در بسیاری از مواقع نیاز به دوره است. جرثقیل های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، دفع زباله و غیره استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی نیز دارند که از جمله می توان به طول عمر کوتاه آنها و یا نبود فضای مناسب برای دیگ ها اشاره کرد.جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: یک طرفه، دو طرفه، سنکرون و ناهمزمان. جرثقیل ها مختصات خاص خود و طراحی منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی قیمت آنها بالاتر بوده و با دقت تولید و ساخته می شوند.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیرویی که از جک هیدرولیک صنعتی خارج می شود، اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج استفاده از فشار سیستم برای محاسبه اهرم است.
در حالت مناسب، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه نیروی جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون مشخص شود.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی اسمی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
دبی مورد نیاز را می توان با سرعت حرکت جرثقیل به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از دبی است.

رکسان پارسیان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان سیلندرهای هیدرولیک و قطعات هیدرولیک برای مصارف صنعتی در ایران می باشد. رکسان پارسیان تولید کننده میلگرد، خط گرد و آسیاب استاندارد و ویژه مناسب برای انواع غلتک های صنعتی می باشد. بطری های ما مطابق با استانداردهای اصلی صنعت هستند و در صورت درخواست، گواهینامه های بیشتری دریافت می کنند.تمامی سیلندرها و اجزای برق هیدرولیک رکسان پارسیان به گونه ای طراحی شده اند که خدمات طولانی و کارآمد با نیازهای تعمیر و نگهداری کم و تضمین عملکرد بالا در طول عمر محصول ارائه دهند.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیک برای حرکت مستقیم، محرک های حرکت دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها می شوند. سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند و سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول اتصالات است. اغلب این طول برای دستگاه مناسب نیست. در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم نیز استفاده می شود.به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. سیلندرهای تلسکوپی که تک مرحله ای سیلندر مشترک نامیده می شوند، واحدهای چند مرحله ای با یک، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک فشار هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.

غلتک دیفرانسیل هنگام بکسل مانند یک غلتک معمولی عمل می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر برنمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود. به این ترتیب سیلندر سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند با سیلندر پیستون یکسان است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط یک عنصر کنترلی خاص به آن اضافه می شود. سیلندر هیدرولیک "هوشمند" با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون انجام می شود. آهنربا یک میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر منتشر می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور می دهد.

سیلندرها - و تمام اجزای مرتبط - برای نصب آسان و نگهداری بعدی باید به راحتی در دسترس باشند. برای مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای رفع نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را الاستیک در نظر بگیرید: آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر و طول می کنند. این تغییرات کم نیستند. یک پالس فشار تا 6000 psi سیلندر فولادی را با فشار 24 ساعته در 0.024 بار کش می دهد. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر کشیده شود.اگر این پسوند در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی در صورت استفاده از آخرین فناوری اتصال، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. اگر نصب های قبلی به طور مداوم درز کرده اند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.

از آنجایی که سطح سطح میله پیستون کمتر از سطح پوشش است، نیروی کشش بیشتر از نیروی کشش است (با فرض فشار سیال برابر).از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل اندازه میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض دبی های یکسان) جمع می شود.

خط مستقیم - سیلندرهایی با کوپلینگ ثابت که در خط سیلندر نیرو وارد می کنند برای انتقال نیرو در خط مستقیم بهترین هستند. میله های اتصال، فلنج ها یا محورهای قلاب متقارن هستند و اجازه می دهند نیروی محوری یا فشار میله پیستون به طور مساوی در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شود.

سیلندرهای تخلیه شده به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توانند در دو انتها کشیده شوند و برای نصب سیلندرها استفاده شوند. هنگامی که میله های اتصال به هر دو سر سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای تثبیت سیلندر و سر مخالف آن استفاده کرد. برای پشتیبانی از سیلندر یا اتصال به عناصر دستگاه.

کوپلینگ های فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال نیرو در خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده به بار منجر به تراکم یا تراکم در میله پیستون می شود.

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که دارای مکانیزمی است که در داخل سیلندر روغنی وجود دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیرویی که وارد می شود باعث روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که بر پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم می شود مثلا جسم مکانیکی روی سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با این سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک درست به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا آمدن آن می شود.

تعریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با یک شانه در انتها استفاده می شود.وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.


نحوه عملکرد جک هیدرولیک

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه روی آن قرار دارد سطح مقطع زیادی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین سطح مقطع پایین قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق یک جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. پمپ، که به نیروی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید یک نیروی کوچک به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر و سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.

در جک هیدرولیک، دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خاصیت مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته وظیفه افزایش نیروی محرکه را بر عهده دارد. نیروی مفیدی از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که این نیرو را افزایش می دهد. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه با خواص مکانیکی این 2 قسمت برابر شود.

فشارهایی که به تمام سیلندرها وارد می شود در واقع همان نیرویی است که به مدول سطحی وارد می شود که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. به همان مقدار روغن وارد می شود که در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها است.به دلیل حجم برابر آنها.کاربرد وینچ هیدرولیک

سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای بلند کردن و جابجایی آسان ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. از این نیرو برای کنترل نحوه نشستن تراکتور بر روی ماشین های مدرن استفاده می شود.در همه ماشین ها از انواع مختلفی از اهرم ها برای کمک گرفتن در حرکت وسیله نقلیه از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می شود و از انواع اهرم ها استفاده می شود. همه انواع جک های هیدرولیک کاربردهای گسترده تری دارند زیرا امروزه در خودروهای سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین هستند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات ساختمانی راه و معدن، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این وینچ هیدرولیک، شکل و ساختار ساده آن به همراه قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.

جک های هیدرولیک بسیار مهم و مورد استفاده در صنایع هستند که به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری، برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع زیاد و همچنین کاربرد بالایی از این وینچ ها وجود دارد که منجر به تولید وینچ های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.

هنگامی که جک هیدرولیک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اولیه خود بازگردد. ، این کار انجام نمی شود و تنها زمانی که روغن از درگاه ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد ممکن است توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط یک بلوک جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل بر نرخ بازده است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت رو به جلو و عقب توسط نیروی روغن انجام می شود که باعث می شود جک در جلوی خود نیرو وارد کند. و حرکات رو به عقب

حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن بتواند با اعمال حداکثر نیرو در پشت پیستون ها فشرده شود.در پایان ضربه، این بار روغن به سمت گردنی جک هیدرولیک رانده می شود و حرکت در جهت عقب است که همیشه از حرکت رو به جلو کمتر است.

جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جرثقیل های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. نکته مهم در طراحی جک های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی گروه بندی شده اند به گونه ای که هر سیلندر شافت بعدی جک باشد.

در حال حاضر از این نوع طرح ها در مکان هایی که فضای کمی وجود دارد استفاده می شود اما در بسیاری از مواقع نیاز به دوره است. جرثقیل های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، دفع زباله و غیره استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی نیز دارند که از جمله می توان به طول عمر کوتاه آنها و یا نبود فضای مناسب برای دیگ ها اشاره کرد.جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: یک طرفه، دو طرفه، سنکرون و ناهمزمان. جرثقیل ها مختصات خاص خود و طراحی منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جرثقیل های هیدرولیک تلسکوپی قیمت آنها بالاتر بوده و با دقت تولید و ساخته می شوند.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.

نیرویی که از جک هیدرولیک صنعتی خارج می شود، اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج استفاده از فشار سیستم برای محاسبه اهرم است.
در حالت مناسب، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه نیروی جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون مشخص شود.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی اسمی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
دبی مورد نیاز را می توان با سرعت حرکت جرثقیل به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از دبی است.

رکسان پارسیان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان سیلندرهای هیدرولیک و قطعات هیدرولیک برای مصارف صنعتی در ایران می باشد. رکسان پارسیان تولید کننده میلگرد، خط گرد و آسیاب استاندارد و ویژه مناسب برای انواع غلتک های صنعتی می باشد. بطری های ما مطابق با استانداردهای اصلی صنعت هستند و در صورت درخواست، گواهینامه های بیشتری دریافت می کنند.تمامی سیلندرها و اجزای برق هیدرولیک رکسان پارسیان به گونه ای طراحی شده اند که خدمات طولانی و کارآمد با نیازهای تعمیر و نگهداری کم و تضمین عملکرد بالا در طول عمر محصول ارائه دهند.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیک برای حرکت مستقیم، محرک های حرکت دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها می شوند. سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند و سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول اتصالات است. اغلب این طول برای دستگاه مناسب نیست. در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم نیز استفاده می شود.به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. سیلندرهای تلسکوپی که تک مرحله ای سیلندر مشترک نامیده می شوند، واحدهای چند مرحله ای با یک، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک فشار هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.

غلتک دیفرانسیل هنگام بکسل مانند یک غلتک معمولی عمل می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر برنمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود. به این ترتیب سیلندر سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند با سیلندر پیستون یکسان است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط یک عنصر کنترلی خاص به آن اضافه می شود. سیلندر هیدرولیک "هوشمند" با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون انجام می شود. آهنربا یک میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر منتشر می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور می دهد.

سیلندرها - و تمام اجزای مرتبط - برای نصب آسان و نگهداری بعدی باید به راحتی در دسترس باشند. برای مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای رفع نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را الاستیک در نظر بگیرید: آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر و طول می کنند. این تغییرات کم نیستند. یک پالس فشار تا 6000 psi سیلندر فولادی را با فشار 24 ساعته در 0.024 بار کش می دهد. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر کشیده شود.اگر این پسوند در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی در صورت استفاده از آخرین فناوری اتصال، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. اگر نصب های قبلی به طور مداوم درز کرده اند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.

از آنجایی که سطح سطح میله پیستون کمتر از سطح پوشش است، نیروی کشش بیشتر از نیروی کشش است (با فرض فشار سیال برابر).از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل اندازه میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض دبی های یکسان) جمع می شود.

خط مستقیم - سیلندرهایی با کوپلینگ ثابت که در خط سیلندر نیرو وارد می کنند برای انتقال نیرو در خط مستقیم بهترین هستند. میله های اتصال، فلنج ها یا محورهای قلاب متقارن هستند و اجازه می دهند نیروی محوری یا فشار میله پیستون به طور مساوی در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شود.

سیلندرهای تخلیه شده به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توانند در دو انتها کشیده شوند و برای نصب سیلندرها استفاده شوند. هنگامی که میله های اتصال به هر دو سر سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای تثبیت سیلندر و سر مخالف آن استفاده کرد. برای پشتیبانی از سیلندر یا اتصال به عناصر دستگاه.

کوپلینگ های فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال نیرو در خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده به بار منجر به تراکم یا تراکم در میله پیستون می شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 435
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 48
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 208
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1989
  • بازدید ماه : 2531
  • بازدید سال : 156388
  • بازدید کلی : 1239021
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه