loading...

زومیت

بازدید : 2
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 زمان : 15:27

ثبت شرکت

در حال حاضر برای بسیاری از کسب و کارها ثبت شرکت امری اجباری شده است چون بدون داشتن شخصیت حقوقی امکان کار کردن با بسیاری از ارگان ها وجود ندارد. با ثبت شرکت سیستم مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده شکلی منظم به خود گرفته که حتی سبب می شود مالیات کمتری بپردازید.

البته همه این موارد به این بستگی دارد که با اطلاع کامل این مسیر را طی کنید که با انتخاب غلط نوع شرکت یا موضوع شرکت در ادامه به مشکل بر نخورید.

مراحل ثبت شرکت اینترنتی و رایگان

پس از این که مدارک مورد نیاز ثبت شرکت را بررسی و آماده کردیم، مراحل ثبت شرکتها در سامانه https://irsherkat.ssaa.ir/ بپردازیم که به شرح زیر است:

  1. ابتدا باید بر اساس نوع شرکت، شرکا مشخص شوند.
  2. بعد از این که شرکا تعیین شدند نیاز است تا در سایت مربوط به ثبت نام به عمل آورد.
  3. درج نام هر یک از سهامداران شرکت
  4. درج میزان سهام هر یک از شرکای شرکت
  5. انتخاب کردن روزنامه سالی – مالی
  6. تعیین حدود و اختیارات هر یک از اعضای شرکت
  7. در سایت اداره کادری وجود دارد که باید در آن آدرس شرکت را به درستی وارد کرد.
  8. درج تمامی مطالبی که در صورتجلسه به آن ها اشاره شده است.
  9. فراهم کردن تقاضانامه ی تکمیل شده ی شرکت
  10. ارائه اسناسنامه ی تکمیل شده ی شرکت
  11. آخرین مرحله پس از گردآوری تمامی مدارک ارسال آن از طریق پست پیشتاز برای اداره هاست.

انواع شرکت از نظر قانون تجارت

به طور کلی شرکت ها به دو دسته ی مدنی و تجاری تقسیم می شوند، که هر یک از آن ها زیر مجموعه هایی دارند که به شرح زیر است:

شرکت های تجاری

اگر می خواهید پس از ثبت شرکت به انجام فعالیت های بازرگانی و مالی بپردازید باید شرکت خود را توسط دو یا بیش از دو نفر تاسیس نمایید که به آن شرکت تجاری گفته می شود. شرکت هایی که زیر مجموعه آن قرار می گیرند، شامل موارد فوق است:

  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت های نسبی
  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های تعاونی
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های غیر مختلط سهامی
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های مسئولیت محدود

شرکت های مدنی

اگر می خواهید برای ثبت شرکت یا ثبت برند نوع شرکت خود را مدنی انتخاب کنید به دو یا بیش از دو نفر نیاز است در این شرکت ها می توان کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرد. شرکت های زیر مجموعه شرکت های مدنی عبارتند از:

  • شرکت های غیرانتفاعی
  • شرکت های انتفاعی

بیشتر بخوانید:ثبت شرکت دانش‌ بنیان

ثبت شرکت چیست؟

به حداقل دو عضو شریک که دارای اهداف مشخص و واحدی می باشند، شرکت گویند که در چهارچوب خاصی تشکیل می شود. طبق قانون تجارت ۷ شرکت با ویژگی های بخصوصی تعریف شده است که شامل شرکت های سهامی، شرکت بامسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف می باشد.

  • شرکت سهامی چه نوع شرکتی است؟ شرکت سهامی به دو بخش سهامی خاص و سهامی عام تقسیم شده که در شرکت سهامی خاص کلیه ی سرمایه از طریق شرکاء تامین شده اما در شرکت سهامی عام علاوه بر شرکاء با فروش سهام به اشخاص دیگر نیز تامین می شود که کلیه ی این سرمایه به قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک به مبلغ اسمی سهام آن می باشد.
  • شرکت بامسئولیت محدود چه نوع شرکتی است؟ این شرکت برای انجام امور تجارتی تشکیل گردیده که هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایشان دارای مسئولیت می باشند.
  • شرکت تضامنی چه نوع شرکتی است؟ این نوع شرکت با حداقل دو عضو برای امور تجاری تشکیل می شود که هر یک از اعضا باید تمام دیون را پرداخت کنند هرچند که بیشتر از سرمایه آورنده شان در شرکت باشد.
  • شرکت مختلط غیرسهامی چه نوع شرکتی است؟ اعضای تشکیل دهنده شرکت به دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون تقسیم به قطعات سهام تشکیل می گردد.
  • شرکت مختلط سهامی چه نوع شرکتی است؟ اعضای تشکیل دهنده شرکت به دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک سهامی می باشد.
  • شرکت نسبی چه نوع شرکتی است؟ شرکتی که حداقل با دو عضو تشکیل می شود که مسئولیت هر یک به سرمایه آن تحت اسم مخصوص است.
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف چه نوع شرکتی است؟ این نوع شرکت با حداقل هفت عضو با اهداف هر هفت نوع شرکت با قید واژه تعاونی تشکیل می گردد.

برچسب ها ثبت شرکت ,
بازدید : 17
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 1:04

ثبت برند

هر بازرگانی که محصول خود را به بازار عرضه می کند می تواند برای محصول خود ثبت برند مخصوصی نماید. به این طریق که باید برند مزبور را طبق قانون در اداره ی ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات به ثبت رساند.

برای همین منظور ماده ی 2 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر داشته است که: «حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند.» .برای ثبت برند لازم است که کلیه ی مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت برند طی شده باشد.

نکات مهم در قوانین ثبت برند

در ثبت برند نکات مهمی وجود دارد و هر شخص که تصمیم به ثبت نمودن برند دارد باید از این نکات آگاه باشد. یکی از مواردی که هر فرد باید آن را مدنظر قرار دهد تا درخواست ثبت برند تجاری اش مورد تأیید قرار بگیرد، رعایت باید و نبایدهای ثبت برند است که در صورت عدم رعایت این موارد، درخواستش از سوی اداره ثبت برند قابل قبول نخواهد بود.

پس از این مورد نوبت به استعلام ثبت برند می رسد، شما پس از استعلام و بررسی سایت های مربوطه و اطمینان از عدم شباهت با برندهای دیگر می توانید خاطری آسوده از برند طراحی شده خود داشته باشید. استعلام ثبت برند تجاری یکی از گام های مهم در جهت ثبت برند است که شما را به این جواب می رساند که آیا برند مدنظر شما در حوزه ای که فعالیت دارید قبلاً به ثبت رسیده است یا خیر؟

اگر شما این موضوع را نادیده بگیرید در اصل یکی از ممنوعیتهای ثبت برند را زیر پا گذاشته اید. سریع ترین راه برای ثبت علامت تجاری همکاری با شرکت های ثبت برند می باشد. موسسه حقوقی فکر برتر یک مجموعه با تجربه در این حوزه می باشد که توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماید. شما نیز می توانید از طریق تماس با این مجموعه سفارش ثبت برند خود را به اطلاع کارشناسان مربوطه برسانید.

نحوه و مراحل ثبت برند

متقاضیان جهت ثبت اظهارنامه ی برند می بایست با ورود به سامانه ی http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و شما می توانید بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت علائم تجاری، علامت خود را ثبت نمایید.

پاسخ اداره صرفاً از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و ...) امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:ثبت شرکت دانش‌ بنیان

انتخاب نام تجاری مناسب

از آنجایی که مدت زمان اعتبار برند تجاری شما 10 سال است، در هنگام انتخاب اسم برند، توصیه می شود با بررسی دقیق و اصولی، بهترین نام را انتخاب کنید. برای شغل و کسب و کار خود باید نامی مناسب با موضوع فعالیت آن و طبق یکسری اصول روانشناسی و دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید تا در ذهن مخاطب باقی بماند.

از مهمترین ویژگی های نام تجاری مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توجه به معنی و مفهوم برند
  • متفاوت و خاص بودن لوگو یا نشان تجاری
  • کوتاه و ماندگار در ذهن افراد
  • قابلیت ثبت بصورت لاتین یا بین المللی
  • انتخاب طرحی مناسب و مرتبط به حوزه فعالیت برای لوگو

گرفتن استعلام های لازم جهت انتخاب نام

نام مورد نظر شما برای برند کسب و کارتان باید ثبت شرکت بدون نمونه مشابه باشد و در دسته شغلی شما قبلا این نام ثبت نشده باشد. در صورت وجود شباهت و انتخاب اسمی تکراری نام تجاری منتخب شما رد خواهد شد. اسمی که برای برند خود انتخاب می کنید باید از قوانین زیر پیروی کند:

  • اسم انتخاب شده نباید مخالف قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • اسامی که شامل علامت های جغرافیایی، اسامی افراد مشهور، تاریخی، ائمه باشند غیر قابل ثبت می باشند.
  • ثبت لوگو یا برندی که شبیه به پرچم کشورها، علائم خاص مثل هلال احمر و ... باشد غیر قابل قبول است.
  • استفاده از واژه هایی که صفت برند شما را توصیف کند، مثل: بهترین، زیباترین و ... ممنوع است.
  • انتخاب اسم برند حاوی نام و نام خانوادگی مورد تائید نیست.

لذا چنانچه گقتیم، برای ثبت برند پس از ورود به سامانه ی گفته شده می بایست با کلیک روی لینک ثبت نام کلیه ی مراحل را گام به گام طی کنید. لازم است قبل از شروع مراحل، مدارک مورد نیاز را آماده نمایید و آن ها را اسکن کنید.

برچسب ها ثبت برند ,
بازدید : 16
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 0:49

کشور بزرگ و پهناور روسیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی به ایران و همچنین تاریخ کهن و فرهنگ غنی آن، یکی از کشورهای محبوب نزد ایرانیان برای سفر خارجی است. گردشگران ایرانی که با اهداف گوناگونی چون تجاری و توریستی به این کشور سفر می‌کنند، باید پیش از سفر اقدامات لازم را برای اخذ ویزای روسیه انجام دهند. از این رو، فلای‌تودی جهت تسهیل شرایط سفر علاوه بر رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، امکان تهیه ویزا روسیه را نیز فراهم کرده است. در ادامه راهنمای ویزای روسیه در فلای‌تودی از شرایط و مدارک و هزینه ویزای روسیه تا اخذ ویزا را به تفصیل شرح خواهیم داد.

انواع ویزای توریستی روسیه

متناسب با هدف از سفر به روسیه، نوع ویزای آن نیز متفاوت خواهد بود. پیش از هر اقدامی ابتدا باید با مراحل، شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای موردنظر خود آشنا شوید. به طور کلی انواع ویزای روسیه برای کسانی که با هدف تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود:

ویزای توریستی عادی روسیه

ویزای توریستی از رایج‌ترین انواع ویزای روسیه است. کسانی که با هدف گشت و گذار و تفریح، شرکت در فستیوال و نمایشگاه‌های روسیه به این کشور سفر می‌کنند، باید ویزای توریستی روسیه را دریافت نمایند. مدت زمان این ویزا مطابق با تاریخ رفت و برگشت بلیط هواپیما و مدت زمانی است که مسافر برای اقامت در آن کشور در نظر دارد. از زمان درخواست تا اخذ ویزای توریستی روسیه حدود 8 تا 10 روز کاری طول می‌کشد.

ویزای توریستی فوری روسیه

در صورتی که به دلایل مختلف خواستار اخذ ویزای فوری روسیه هستید، می‌تواند از طریق فلای‌تودی اقدام کنید. این نوع ویزا بر اساس مدت زمان موردنیاز جهت صدور به سه دسته تقسیم می‌شود:

ویزای فوری توریستی که ظرف 5 روز کاری صادر می‌شود.

ویزای توریستی فوری که ظرف 3 روز کاری صادر می‌شود.

ویزای توریستی فوری که ظرف 2 روز کاری صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:ویزای تمکن مالی فرانسه

ویزای تجاری روسیه

یکی از انواع ویزا روسیه که می‌توانید از طریق فلای‌تودی جهت اخذ آن اقدام کنید، ویزای تجاری روسیه است. این نوع ویزا مخصوص کسانی صادر می‌شود که با هدف تجارت و کسب و کار به این کشور سفر می‌کنند. ویزای تجاری روسیه به صورت یک ماهه یا سه ماهه صادر می‌شود و از زمان درخواست تا صدور حدود 3 تا 8 روز کاری زمان می‌برد.

تمدید ویزای روسیه

در زمان درخواست ویزا روسیه باید توجه داشته باشید که مدت زمان ویزا متناسب با مدت زمان اقامت شما در این کشور خواهد بود و مدت زمان ویزای روسیه تمدید نخواهد شد.

شرایط اخذ ویزای روسیه

شرایط ویزای روسیه چندان پیچیده و دشوار نیست. تنها کافی است درخواست ویزا روسیه موردنظر خود را همراه با مدارک ویزای روسیه، برای بخش ویزا در فلای‌تودی ارسال کنید. حتی برخلاف ویزای شینگن، تمکن مالی و گردش حساب برای گرفتن ویزای روسیه ضروری نیست.

مراحل اخذ ویزای روسیه در فلای‌تودی

لازم به ذکر است امکان دریافت ویزای الکترونیکی روسیه وجود ندارد. کسانی که قصد دارند از طریق فلای‌تودی ویزا روسیه را دریافت کنند، ابتدا باید مدارک موردنیاز ویزای درخواستی خود را به صورت فیزیکی به فلای‌تودی ارسال نمایند. از آنجا که ویزای روسیه به صورت لیبل بر روی پاسپورت ثبت می‌شود، لازم است اسکن مدارک برای فلای‌تودی ارسال گردد تا کارشناسان بخش مربوطه پس از بررسی و ارسال آن برای سفارت، اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا انجام دهند.

ممکن است به صورت رندوم از برخی مسافران درخواست شود تا برای مصاحبه به سفارت مراجعه کنند. به طور معمول برای ویزاهای غیرفوری، 3 تا 8 روز کاری طول می‌کشد تا ویزا صادر گردد. پس از صدور ویزا، به صورت تلفنی به مسافر اطلاع داده خواهد شد.

دلایل ریجکت شدن ویزای روسیه و ویزای تحصیلی روسیه

به ندرت پیش می‌آید ویزای توریستی روسیه ریجکت شود، با این حال ممکن است به دلایلی این اتفاق بیفتد. از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای روسیه باید به مسائل امنیتی، تخلفات مسافرتی و مهاجرتی شامل کار با ویزای توریستی روسیه و اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا، مسائل اخلاقی مانند زیر پا گذاشتن هنجارها و قوانین روسیه، ارتکاب جرم‌هایی مانند سرقت و کلاهبرداری اشاره کرد.

برچسب ها ویزای روسیه , روسیه ,
بازدید : 16
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 0:41

برای شروع تحصیل در روسیه، شما نیازمند دریافت ویزای تحصیلی روسیه هستید. این فرآیند معمولاً برای ایرانیان پیچیده نیست.

با توجه به شرایط موجود در دانشگاه‌های برتر روسیه و روند ساده پذیرش، تقاضای زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر کشورها، روسیه همچنین طرفداران خود را دارد. نه تنها به دلیل شرایط تحصیلی مناسب، بلکه به دلیل سهولت دریافت ویزای تحصیلی نیز، بسیاری از افراد تمایل به دریافت ویزای روسیه برای تحصیل در این کشور دارند.

انواع ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی در روسیه به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این کشور امکان ورود و اقامت موقت را می‌دهد. انواع ویزای تحصیلی متناسب با نیازها و شرایط دانشجویان مختلف تعریف شده‌اند. در اینجا به معرفی مختصر انواع ویزای تحصیلی روسیه پرداخته خواهد شد:

  • ویزای دانشجویی (Type 1):

این نوع ویزا برای دانشجویانی ارائه می‌شود که قصد دارند در دوره‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های روسیه ثبت‌نام کنند. ویزای دانشجویی به دانشجو اجازه می‌دهد تا در طول مدت تحصیل، در کشور روسیه اقامت کند و به کسب دانش بپردازد.

  • ویزای تحقیقاتی (Type 2):

این نوع ویزا برای افرادی که قصد دارند در پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌ها یا مؤسسات علمی روسیه شرکت کنند، ارائه می‌شود. دانشجویانی که به عنوان محقق مهمان وارد کشور می‌شوند، می‌توانند به تبادلات علمی و تحقیقاتی در محیط‌های پویا و پیشرفته روسیه مشغول شوند.

  • ویزای آموزشی (Type 3):

این نوع ویزا برای افرادی ارائه می‌شود که قصد دارند در دوره‌های آموزشی و آموزشی‌تخصصی در روسیه شرکت کنند. این دوره‌ها می‌تواند شامل کلاس‌های زبان، دوره‌های مهارتی و رشته‌های تخصصی مختلف باشد.

  • ویزای دوره مهارت‌های کاربردی (Type 4):

این نوع ویزا برای افرادی ارائه می‌شود که قصد دارند در دوره‌های کوتاه‌مدت و آموزش‌های مهارتی و کاربردی در روسیه شرکت کنند. این دوره‌ها می‌توانند شامل آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی باشند.

  • ویزای دانشجوی مبادله‌ای (Type 5):

این نوع ویزا مختص دانشجویانی است که در چارچوب برنامه‌های تبادل دانشجویی میان دانشگاه‌های روسیه و دانشگاه‌های خارجی شرکت می‌کنند. این برنامه‌ها به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا به تجربه‌های متنوعی در محیط‌های دانشگاهی مختلف دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:ویزای تمکن مالی فرانسه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه:

اخذ ویزای تحصیلی برای ورود به روسیه نیازمند رعایت شرایط مشخصی است که به دقت باید اطلاعات لازم را جمع‌آوری و تدارک دید. در ادامه، به معرفی عمومی‌ترین شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در روسیه پرداخته خواهد شد:

  • پذیرش در دانشگاه یا مؤسسه تحصیلی:شرط اساسی برای اخذ ویزای تحصیلی، داشتن پذیرش رسمی از یک دانشگاه یا مؤسسه تحصیلی در روسیه است. دانشجو باید ابتدا در دوره‌ای از تحصیلات ثبت‌نام کرده و تاییدیه پذیرش را از دانشگاه دریافت کند.
  • مدارک تحصیلی:برای اخذ ویزای تحصیلی، دانشجو باید مدارک تحصیلی لازم را ارائه دهد. این مدارک شامل مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی (مثلاً دیپلم یا کارشناسی) و ترجمه تایید ‌شده آن به زبان روسی یا انگلیسی است.
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار:پاسپورت دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد. همچنین، پاسپورت باید حداقل ۲ صفحه خالی برای نشانه‌گذاری ویزا داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا:دانشجو باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را به‌دقت پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز ارائه دهد.
  • عکس‌های پرسنلی:دانشجو باید تعدادی عکس پرسنلی با مشخصات خاص (معمولاً ۳ عدد) برای ارائه به سفارت یا کنسولگری روسیه داشته باشد.
  • بیمه سلامت بین‌المللی:یک بیمه سلامت بین‌المللی که شامل پوشش درمانی و سایر مسائل مرتبط با وضعیت بهداشتی دانشجو در روسیه باشد، از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی است.
  • تایید امکان مالی:دانشجو باید توانایی تأمین مالی برای هزینه‌های تحصیلی و زندگی در روسیه را اثبات کند. این می‌تواند از طریق حساب بانکی، اسناد مالی یا مدارک مرتبط با مهارت‌های کاری باشد.
  • ویزای ورودی (Visa Invitation):در انواع مختلف ویزای تحصیلی، نیاز به ویزای ورودی یا “Visa Invitation” وجود دارد. این مدرک توسط دانشگاه یا مؤسسه تحصیلی که دانشجو را پذیرش کرده صادر می‌شود و باید به همراه درخواست ویزا ارائه شود.

با رعایت این شرایط و تهیه مدارک مورد نیاز، دانشجو می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری روسیه مراجعه کرده و فرآیند اخذ ویزا را آغاز کند. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، مستندات و شرایط رسمی مرتبط با ویزای تحصیلی را از منابع معتبر یا سایت‌های رسمی چک کرده تا در صورت تغییر در مقررات مربوطه، آگاهی لازم را داشته باشید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه:

در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی برای روسیه، شرایط سنی نیز یکی از عوامل مهم می‌باشد. معمولاً برای اخذ ویزای تحصیلی در روسیه، دانشجویان باید سن متناسب با مقطع تحصیلی خود را داشته باشند. در ادامه به تشریح محدودیت‌ها و شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی در روسیه پرداخته خواهد شد:

  1. دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی:برای دوره‌های کارشناسی (لیسانس)، دانشجویان باید در محدوده سنی حداکثر ۲۳ سال برای تخصص‌های علوم انسانی و حداکثر ۲۵ سال برای تخصص‌های مهندسی و علوم تجربی باشند. این محدودیت‌ها می‌توانند تا حدودی متغیر باشند و به نیازهای دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف بستگی دارند.
  2. دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد:در دوره‌های کارشناسی ارشد، نسبت به دوره کارشناسی محدوده سنی خاص، مد نظر نمی باشد اما برخی دانشگاه‌ها ممکن است محدودیت‌های خاصی برای سن دانشجویان در نظر بگیرند.
  3. دوره‌های تحصیلی دکتری (Ph.D.):برای دوره‌های تحصیلی دکتری، شرایط سنی به طور معمول اجباری نیست و بسیاری از دانشگاه‌ها محدودیت‌های خاصی در این زمینه ندارند. اما اگر شما به دنبال تحصیل در این مقطع هستید، بهتر است با دانشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد شرایط سنی دریافت کنید.

بازدید : 16
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 0:32

با روزافزون شدن جرائم رایانه‌ای، ممکن است بارها کلمه ارز دیجیتال به گوشتان خورده باشد. پیش از اینکه به بررسی وظایف وکیل ارز دیجیتال بپردازیم باید بررسی کنیم که ارز دیجیتال چیست و چرا و چگونه کلاه‌برداری در این حوزه روزبه‌روز در حال افزایش است؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال به‌عنوان یک شکل خاص از پول دیجیتال است که بر پایه دانش رمزنگاری طراحی‌شده است. اکثر رمز ارزها برای بهره‌مندی از ویژگی‌های اساسی مانند شفافیت، غیرمتمرکز بودن و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین‌ها کمک می‌گیرند.

درواقع ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنا است که هیچ گروه، نهاد یا سازمانی امکان کنترل آن را نخواهد داشت. کریپتوکارنسی این امکان را به وجود آورده است که افراد بدون دخالت هر نوع واسطه‌ای ارزهای دیجیتال را به افراد دیگر انتقال دهند. برای جابه‌جایی و انتقال ارز دیجیتال احتیاجی به افتتاح حساب یا خدمات سازمان‌های واسطه‌ای و بانکی نیست.

ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به دلار و پول‌های دیگر دارند که بااستفاده از سازوکارهای مختلف، ایجاد و توزیع می‌گردند. پروسه تولید برخی از این ارزها نظیر بیت کوین با استفاده از ماینینگ انجام می‌گیرد. همه سکه‌ها از ابتدا به‌صورت استخراج‌شده درون شبکه قرار داده می‌شوند.

وکیل ارز دیجیتال کیست؟

همان‌طور که می‌دانید قوانین شفافی در حوزه کریپتوکارنسی وجود ندارد بنابراین یک وکیل ارز دیجیتال لازم است که از دانش و تخصص کافی درزمینهٔ ارزهای دیجیتال و بازار کریپتوکارنسی برخوردار باشد. وکلای این حوزه دارای اطلاعات به‌روز و مطابق با آخرین تغییرات هستند. آن‌ها وظیفه‌دارند با ارائه بهترین راه‌حل‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن موکلان خود را راهنمایی کنند.

در ادامه باید بگوییم عنوان وکیل ارز دیجیتال یا وکیل دعاوی ارزی به افرادی اطلاق می‌شود که به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشند و در این زمینه از دانش کافی برخوردار باشند. نکته قابل‌توجه این است که وکلایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بر اساس تسلط و تجربه خود وارد این حیطه می‌شوند؛ به‌عبارت‌دیگر باید بگوییم که مانند دیگر حوزه‌های حقوقی در کشور ایران برای این موضوع پروانه وکالت تخصصی ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:وکیل سعادت آباد

وظایف وکیل ارز دیجیتال چیست؟

وکیل ارز دیجیتال وظیفه دارد که پس از پذیرفتن پرونده مذکور همه اطلاعات موردنیاز خود را از موکل دریافت کند. سپس با توجه به قوانین و شرایط موجود بهترین تصمیم را بگیرد. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم تاکنون قوانین مشخصی درزمینهٔ ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی وجود ندارد بنابراین وکیل دعاوی ارزی وظیفه دارد که برای به نتیجه رساندن پروند، بهترین راه‌حل ممکن را انتخاب کند.

چه دعاوی به وکیل مربوط می‌شوند؟

معمولاً اکثر دعاوی و جرم‌هایی که در حوزه رمز ارزها اتفاق می‌افتد به‌وسیله وکیل ارز دیجیتال پیگیری می‌باشند. وکلایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پرونده‌هایی را که مربوط به نقل‌وانتقال پول یا جابه‌جایی و انتقال ارز است، دنبال می‌کنند. به‌عنوان نمونه ممکن است واریز یا برداشت فرد به صرافی ارز دیجیتال انجام‌گرفته باشد اما در پنل یا کیف پول کاربر ثبت ‌نشده باشد. کاربران می‌توانند این مسئله را پیگیری کرده و از صرافی موردنظر شکایت کنند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره‌کنیم این است که بیشتر کلاه‌برداری‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال به‌وسیله افراد فرصت‌طلب و سودجو انجام می‌گیرد تا حدودی امکان پیگیری را دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که به دلیل غیرمتمرکز بودن تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، عدم وجود قوانین شفاف در همه کشورها و در کنار آن عدم دانش لازم در زمینه رمزارزها در میان مردم و پارامترهای دیگری که در این زمینه وجود دارد، احتمال از دست رفتن سرمایه یا به نتیجه مطلوب نرسیدن در پرونده‌ها نیز وجود خواهد داشت.

به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که فردی در خارج از کشور زندگی کند این امکان را دارد که با ساخت توکن‌های تقلبی اقدام به ساخت Dump و Pump کنند. در این صورت شما نمی‌توانید آن‌ها را به‌سادگی به دام بیندازید. درصورتی‌که کلاه‌برداری یا سرقت ارز دیجیتال در کشورهای دیگری انجام شود، وکیل ارز دیجیتال نمی‌تواند اقدامات خاصی انجام دهد. چرا که وکیل نمی‌تواند انتقال پول یا جابه‌جایی ارز را دنبال نماید از این رو پرونده شما به نتیجه نخواهد رسید.

انواع مختلف کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال کدام است؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم در سال‌های اخیر کلاه‌برداری و سوءاستفاده‌های زیادی را در حوزه ارزهای دیجیتال مشاهده کرده‌ایم. در ادامه به مشهورترین این کلاه‌برداری اشاره می‌کنیم:

  • کیف پول تقلبی و صرافی‌های تقلبی
  • پروژه‌های پانزی، هرمی، شبکه‌ای
  • پامپ و دامپ
  • ایجاد صفحات ایمیل و فیشینگ جعلی
  • ارائه پیشنهادهایی مثل جایزه‌ها و ارزهای دیجیتال رایگان
  • فروش توکن‌های تقلبی، بی‌ارزش و بی‌هدف
  • اضافه کردن توکن های ناشناس در کیف پول کاربران
  • استفاده از تیم‌های پشتیبانی تقلبی باهدف کلاه‌برداری

متأسفانه مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد از طریق روش‌های فوق فریب می‌خورند و در کمتر از یک ثانیه سرمایه خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم افراد یا وکلایی که به این امور آشنایی ندارند نمی‌توانند به این نوع از پرونده‌ها ورود کنند.

بازدید : 74
يکشنبه 12 آذر 1402 زمان : 22:40

بهترین مشاور وکیل خانواده در سعادت آباد

بهترین مشاور خانواده در سعادت آباد ؛ در تمامی جوامع و کشور ها خانواده رکن اصلی می باشد و انحلال یا متزلزل نمودن این نهاد باعث از هم گسیختگی و ایجاد مشکلات فراوان برای جوامع خواهد شد . خانواده به دلیل تربیت اشخاص برای جوامع دارای اهمیت می باشد و این تربیت تاثیر به سزایی در زندگی اشخاص دارد و در آینده همان فرزندان تربیت شده ، خانواده تشکیل خواهند داد به همین جهت بسیار نقش موثری خواهد داشت .

متاسفانه امروزه خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد دریک جامعه منشا مشکلات بسیاری شده است و بسیاری از این مشکلات منجر به طرح دعوا در مراجع قضایی می گردند در این مقاله مهم ترین دعاوی خانوادگی را مورد بررسی قرار خواهیم دادیم و بهترین مشاوره خانواده را به شما معرفی خواهیم نمود . دعاوی خانوادگی میان اعضای خانواده و به ویژه زوجین اتفاق می افتد از مهم ترین آن ها دعاوی مربوط به ارث ،‌ طلاق ،‌ مهریه ،‌حضانت فرزندان و … می باشد .

هنگامی که زن و مردی با یکدیگر عقد نکاح منعقد می نمایند ، به صورت رسمی و به شکل کلی برخی حق و تکلیف برای هر شخص (طرفین عقد نکاح که زوج و زوجه می باشند ) ایجاد خواهد شد و طرفین موظف به انجام آن می باشند . در نتیجه زمانی که این حق و تکلیف را انجام ندهند و از آن سرباز زنند و از انجام آن امر امتناع ورزند ، می توانند دعاوی مربوط به موضوع اختلاف را مطرح نمایند .

برای انتخاب مسیر و تصمیم درست در خصوص دعاوی خانوادگی باید با شخصی که در این زمینه تخصص دارد مشورت نمود وکلا بهترین مشاوران هستند چرا که دارای دانش و آگاهی لازم می باشند وبه مراجع قضایی وروندی که یک پرنده باید درمحاکم طی نماید، آشنا هستند و بهترین روش را برای تسریع روند پرونده و کسب موفقیت به کار می گیرند .

وکیل پایه یک دادگستری موضوع هر پرونده را به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد و راهکارهایی که می توان برای تسریع و موفقیت روند یک پرونده به کار گرفت به مراجعه کننده ارائه می دهد .

ضرورت مراجعه به مشاور خانواده

امروزه به دلیل اختلاف نظرها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ، مشکلات فراوانی در خانواده ها ایجاد شده است که برخی از مواقع ،‌ در نهایت توسط زوجین و اعضای خانواده این مشکلات حل و فصل نمی شوند و باعث ایجاد دعوی می گردد و ازاین مرحله به بعد به اجبار پیگیری این دعاوی را از طریق قانون انجام می دهند .

اشخاص در صورت دارا بودن مشکلات و دعاوی خانواده می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی از یک وکیل و مشاور خانواده کمک بگیرند .

بنابراین موسسات موظف به ارائه انواع خدمات از جمله پذیرش وکالت توسط وکلا و ارائه مشاوره های تخصصی توسط کارشناسان متخصص حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری متخصص در آن زمینه می باشند . به همن جهت شما با مراجعه به موسسات می توانید اطلاعات مورد نیاز پرونده خود را دریافت نمایید و در صورت تمایل علاوه بر مشاوره تخصصی می توانید انجام دعاوی و مراحل پرونده خود را از طریق منعقد نمودن عقد وکالت ، به وکیل بسپارید تا تمام نکات مورد نیاز و فنی مربوط به پرونده توسط وکیل در مراحل پرونده صورت گیرد و این موسسات مذکور در تمامی نقاط ایران وجود دارد از جمله مشاوره خانواده تخصصی در تمامی نقاط تهران .

در سال های اخیر با هدف حل اختلافات خانواده ها در دادگاه و حفظ بنیان خانواده قوانینی تحت عنوان قوانین حمایت از خانواده مقرر شده است که جهت حفظ یک خانواده و حمایت از اعضای آن می باشد که دعاوی خانوادگی زیر نظر قانون حمایت از خانواده حل و فصل می گردد . یکی از اهداف قانون تقویت و حفظ بنیان خانواده می باشد که جز موارد بسیار مهم و ضروری برای یک جامعه می باشد . در ادامه نیز آمار دعاوی که توسط دادگاه ها اعلام می گردد رقم قابل توجهی مربوط به دعاوی خانوادگی است . پس می بایست قوانین حاکم بسیار کامل و حمایت کننده همه اشخاص باشد تا بتوانند حق خود را دریافت نمایند و در حق شخصی اجحاف نشود . پس باید قوانین کامل و همه گیر باشد تا این امکان وجود داشته یاشد که برای حل تمامی مشکلات خانوادگی به آن قانون (قانون حمایت خانواده ) اتکا کرد .

انواع دعاوی خانوادگی

قانون حمایت از خانواده موضوعاتی که مربوط به دعاوی خانواده می باشد را به انواع مختلف تقسیم نموده است . علت تقسیم بندی به این دلیل است که به صورت تخصصی دعاوی رسیدگی شود . مادامی که دعاوی خانواده از یکدیگر تفکیک می شوند اقامه دعوا و همچنین رسیدگی آسان تر خواهد بود و با توجه به قوانین مشخص به دعاوی نظارت خواهد نمود . مطابق ماده ۴ قانون مدنی ، دعاوی خانوادگی انواع مختلفی دارد و به چند دسته تقسیم خواهد شد که به قرار ذیل می باشد :

۱- نکاح اعم از دائم و موقت

۲- شروط ضمن عقد نکاح دائم که توسط طرفین امضا گردیده است .

۳- ازدواج مجدد که می بایست برای ازدواج مجدد زوج ، زوجه آن را بپذیرد .

۴- نامزدی و خسارت های ناشی از بر هم زدن نامزدی که می بایست پرداخت گردد .

۵- مهریه و مطالبه آن (مشاوره با وکیل دریافت مهریه)

۶- جهیزیه و استرداد جهیزیه

۷- اجرت المثل دوران زوجیت و نفقه زوجه

۸- نشوز و تمکین

۹- طلاق و رجوع از آن

۱۰- فسخ و انفساخ نکاح و بذل مدت آن ( نکاح موقت )

۱۱- ملاقات فرزند

۱۲- ‌حضانت فرزند یا فرزندان مشترک (وکیل سرپرستی)

۱۳- حجر و رشد

۱۴- نسب

۱۵- امور مربوط به شخص مفقود الاثر

۱۶- اهدای جنین

۱۷- تغییر جنسیت

همانطور که بیان گردید مرجع صالح یا دادگاه صالح و مرجع صالح جهت رسیدگی به پرونده های خانواده دادگاه خانواده خواهد بود . شورای حل اختلاف نیز تو امان در کنار دادگاه خانواده دارای صلاحیت بوده است و به تعدادی از دعاوی که مربوط به خانواده می باشد رسیدگی خواهد نمود و علت این امر نیز به این دلیل می باشد که پرونده های خانواده که در خصوص آنها اقامه دعوا شده است زیاد می باشد و همچنین دعاوی که مربوط به خانواده است بسیار زیاد می باشد و قانون نیز شورای حل اختلاف را مرجعی رسمی به عنوان مرجع رسیدگی به برخی از دعاوی خانواده مقررنموده است تا مراجعه به دادگاه ها کمتر شود و دادگاه ها نیز بتوانند رسیدگی موثر و درستی در خصوص پرونده ها داشته باشند و دیگر اینکه اشخاص به دور از قوانین در وهله اول با یکدیگر سازش کنند .

مادامی که دادگاه خانواده در خصوص دعوای مطرح شده رای را صادر کند دیگر حق اقامه آن در شورای حل اختلاف وجود ندارد . دعاوی مالی که در دسته بندی دعاوی خانواده قرار میگرد همچون نفقه یا مهریه و جهیزیه تا سقف بیست میلیون تومان این امکان را خواهد داشت تا از طریق شورای حل اختلاف رفع و رجوع گردد که در نهایت با طرف دعوا صلح و سازش نمایند اما چنانچه مبالغ بالاتر از بیست میلیون تومان باشد و عدم سازش در شورای حل اختلاف صورت گیرد پرونده به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود . بنابراین شورای حل اختلاف دو طرف دعوا را ملزم به سازش می کنند و در صورت عدم سازش در شوارای حل اختلاف ، دعوا به مراتب بالاتر ارجاع می شود که در دعاوی خانواده پس از شورای حل اختلاف به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود . بر اساس قانون ، شخصی که دعوا را مطرح نموده است یا به عبارتی صاحب دعوا می بایست در دادگاه محل اقامت خود اقامه دعوا را انجام دهد و چنانچه دعوا به مال و یا ملک غیر منقول مربوط گردد دعوای مربوطه در محل وقوع ملک اقامه خواهد شد .

بازدید : 79
يکشنبه 12 آذر 1402 زمان : 22:35

امروز با موضوع معرفی وکیل ملکی سعادت آباد در خدمت شما عزیزان هستیم.

سعادت آباد یکی از مناطق شمال غرب شهر تهران است.

این منطقه در کوه­پایه­‌های جنوبی رشته کوه البرز و در منطقه دو شهرداری تهران واقع شده است.

سعادت آباد از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز و از شمال غرب به فرحزاد راه دارد.

بلوار اصلی سعادت آباد از جنوب به بلوار دریا و از شمال به بزرگراه یادگار امام متصل است.

خیابان علامه شمالی شامل مجتمع­‌های متعدد تجاری ـ مسکونی است.

قطعا املاک زیادی در آن­جا مورد خرید و فروش قرار می­گیرد، از همین حیث ممکن است، دعاوی ملکی متفاوتی مطرح شود.

یکی از دعاوی ملکی، اختلاف بر سر مساحت ملک است. از طریق وکیل ملکی سعادت آباد اقدام کنید.

طبق قانون مدنی (ماده ۳۵۵) اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است، مشتری حق فسخ (بر هم زدن) معامله را خواهد داشت.

اگر معلوم شود که بیشتر است، فروشنده (بایع)‌ می­تواند آن را فسخ کند مگر این­که در هر دو صورت، طرفین تراضی (توافق) کنند.

سوالات مهم در معرفی وکیل ملکی سعادت آباد

اگر شرط مساحت معین محقق نشود، طرفین چه حق و حقوقی خواهند داشت؟

حکم ماده ۱۴۹ قانون ثبت چه هنگامی اعمال می­شود؟

آیا نیاز به وکیل متخصص ملکی در شمال غرب تهران دارید؟

اگر در معامله ای که شرط مساحت نشده ولی مساحت ملک مطابق با واقعیت نباشد، شرایط به چه شکل خواهد بود؟

چه مراجعی، صلاحیت رسیدگی به این نوع دعاوی ملکی را دارند؟

ذی نفع چه حقی در معامله ­ای که شرط صفت گذاشته شود و آن محقق نشود، دارد؟

در زمانی که صحبت از میزان و مقدار معامله است، یعنی شرط صفت (شرط مربوط به اوصاف مورد معامله) در معامله گذاشته شده و اگر این شرط محقق نشود، برای کسی که شرط به نفع او شده، حق فسخ ایجاد می­شود.

یعنی وصف واقعی مورد معامله با وصفی که وجود آن در معامله شرط شده است، مغایرت دارد.

در قانون اشاره شده که این شخص می­تواند معامله را فسخ کند (بر هم بزند). پس در واقع یک نوع اختیار برای اوست، چون این امر ربطی به نظم عمومی ندارد و به توافقات و تراضی طرفین برمی­گردد.

آیا حکم ماده ۳۵۵ قانون مدنی مختص املاک است؟

طبق نظرات دکترین حقوقی این­گونه نیست که این شرایط فقط در خصوص خرید و فروش املاک کاربرد داشته باشد.

در هر جا که مورد معامله، تجزیه ناپذیر باشد مانند خرید و فروش یک فرش، و یکی از اوصاف مهم آن، مقدار باشد، این مقررات حاکم است.

تکلیف ملکی که با مساحت معین مورد معامله قرار می­گیرد و مجددا مشخص شود که اضافه مساحت دارد، چیست؟

طبق قانون ثبت، نسبت به ملکی که با مساحت معین مورد معامله قرارگرفته باشد و بعدا معلوم شود اضافه مساحت دارد، ذی نفع می­تواند قیمت اضافی را براساس ارزش مندرج در اولین سند انتقال و سایر هزینه های قانونی معامله را به صندوق ثبت داده و تقاضای اصلاح سند خود را بنماید.

در چه شرایطی مقررات قانون ثبت درباره یک ملک اعمال می­شود؟

هرچند ظاهر این دو قانون (قانون مدنی و قانون ثبت) نشان از تعارض دارد ولی این­گونه نیست.

قانون مدنی برای زمانی است که مساحت مورد معامله، مورد نظر طرفین باشد و در ازای واحدهای معامله، قیمت هم مشخص نشده باشد.

در این صورت تفاوتی ندارد که معامله با سند عادی باشد یا رسمی؛ درحالی که قانون ثبت فقط ناظر به املاکی است که سند مالکیت رسمی دارند.

جایی قابلیت اعمال دارند که سند مالکیت با حدود و ابعاد مساحت مشخص شده ­ی یک ملک، مطابقت نداشته باشد.

البته قانون ثبت در این­ خصوص ناظر به اضافه مساحت است نه کاهش مساحت، هم­چنین فقط مختص خریدار است برعکس مقررات قانون مدنی.

این حکم زمانی اعمال می­شود که مورد معامله فقط ملک باشد و طبق سند مالکیت رسمی منتقل شده باشد و معامله با شرط مقدار صورت نگرفته باشد.

یعنی مقدار معامله به صورت یک قراردادفرعی در ضمن عقد بیع (خرید و فروش) نباشد و فقط یک ملک با مساحتی معین مورد معامله قرار گرفته باشد.

در اینجا دیگر خریدار حق فسخ نخواهد داشت بلکه فقط مجاز است که با پرداخت قیمت اضافی براساس ارزش مندرج در سند انتقال، به اصلاح سند خود اقدام نماید.

یعنی با پرداخت قیمت اضافی، مساحت اضافه در سند به خریدار منتقل می­شود.

با وکیل ملکی سعادت آباد مشاوره شوید.

اشتباهات حاصله در مساحت ملک باید در چه مراجعی مطرح شود؟

مطابق با ماده ۳۵۵ قانون مدنی، این اشتباه از سمت طرفین معامله است و مستلزم طرح دعوا در مراجع قضائی است.

بازدید : 88
يکشنبه 12 آذر 1402 زمان : 22:30

وکیل در سعادت آباد پرونده های مربوط به دعاوی خانواده و ملکی را در زمان کوتاه پیگیری خواهد کرد. بهترین وکیل در سعادت آباد با موکل گفتگو می کند و پس از جمع آوری مدارک و مستندات کافی دادخواست قوی و منسجم تنظیم خواهد کرد.

نگارش دادخواست اولیه اهمیت زیادی دارد. این اقدام در روند رسیدگی به پرونده موثر می باشد. اگر موکل بتواند با زبان گویا و ناطق خواسته خود را در دادگاه مطرح نماید می تواند به نتیجه آن امیدوار باشد. مهریه از جمله حقوق مالی است که به محض جاری شدن عقد مالکیت آن برای زن ایجاد می شود. متاسفانه در عرف ایران این تصور غلط وجود دارد که بحث مهریه فقط در حالت طلاق باید مطرح شود. اما مهریه جزو حقوق مالی زن است که به دلیل اشکالاتی که در تعیین مقدار و نحوه پرداخت آن وجود دارد باعث بروز اختلافات فراوان بین زن و شوهر می شود.

ارتباط با بهترین وکیل در سعادت آباد

برای ارتباط با بهترین وکیل در سعادت آباد شما می توانید به گروه حقوقی دادارمنش مراجعه نمایید. این موسسه با معرفی وکیل دادگستری در تهران در سعادت آباد به شما کمک می کند که با کارشناس حقوقی متخصص گفتگو نمایید.

مراجعه به دفتر وکیل در سعادت آباد این امکان را برای شما فراهم می کند که اسناد و مدارک خود را به رویت وکیل انلاین برسانید. در گفتگوی حضوری ابعاد یک پرونده به روشنی ترسیم می شود و وکیل سعادت آباد راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

وکیل مهریه در سعادت آباد

وکیل در سعادت آباد به درخواست زوجه دادخواست مطالبه مهریه را نگارش می کند. از دو طریق می توان برای دریافت مهریه اقدام کرد. در صورتی که مرد دارای اموال مشخصی باشد می توان از طریق اداره ثبت اقدام کرد. به این ترتیب اموال مرد به نفع زن توقیف می شود‌. در صورتی که مرد اموالی نداشته باشد باید زوجه به دادگاه مراجعه کند و دادخواست خود را مطرح نماید. به طور معمول مرد در چنین مواقعی دادخواست اعسار خود را ارائه می دهد و مهریه تقسیط می شود.

وکیل سعادت آباد پرونده مهریه را از طرف هر کدام از زوجین پیگیری می کند. در موارد مختلف مشاهده می شود که مرد توان پرداخت مهریه های سنگین تعیین شده در دفتر عقد ازدواج را ندارد. این مسئله یکی از اشکالاتی است که اختلافات حقوقی را رقم‌ می زند. وکیل مهریه با ارائه لایحه اعسار قوی پرداخت مبلغ سنگین‌ مهریه را تعدیل می کند.

وکیل طلاق در سعادت آباد

پرونده های طلاق که وکیل غرب تهران پیگیری می کند بخش های مختلفی را شامل می شود. مطالبه مهریه یکی از این موارد می باشد که ممکن است با توافق زوجین مبلغ مشخصی پرداخت و مسئله حل و فصل شود. نفقه زوجه، نفقه فرزندان، جهیزیه، حضانت فرزندان و تعیین زمان ملاقات والدین با فرزندان از جمله امور مرتبط با طلاق است. اختلافات درباره تعیین حضانت فرزندان یک اختلافات جدی است که باید بر اساس حق و عدالت راجع به آن تصمیم گیری شود.

وکیل در سعادت آباد با توجه به مسائل مختلف پرونده های طلاق و حضانت را پیگیری می کند. در قانون مشخص شده که مادر تا سن هفت سال می تواند هر یک از فرزندان دختر یا پسر را نگهداری کند. پس از آن باید با در نظر گرفتن شرایط طفل و دلبستگی وی به هر یک از والدین، مصلحت افراد و… درباره سرپرستی فرزندان دادگاه تعیین تکلیف نماید.

مراجعه به بهترین وکیل در سعادت آباد

شما می توانید از طریق تماس تلفنی مشکلات حقوقی خود را با وکیل در سعادت آباد در میان بگذارید. وکیل با سعه صدر به اختلافات مطرح شده رسیدگی می کند. مشاوره آنلاین حقوقی یکی دیگر از روش های گفتگو با کارشناس حقوقی است. شما با صرف هزینه بسیار اندک و در هر زمان می توانید به وکیل دسترسی داشته باشید.

در مشاوره حقوقی تلفنی و یا حضوری با وکیل سعادت آباد شما می توانید مدارک و مستندات خود را به وکیل ارائه می دهد. وکیل طلاق به دقت اسناد را بررسی کرده و با استناد به مواد قانونی مرتبط لایحه حقوقی به نفع موکل نگارش می کند.

وکلای گروه حقوقی دادارمنش در سعادت آباد

وکلای گروه حقوقی دادارمنش با معرفی وکیل در سعادت آباد به مراجعان کمک می کنند که بدون صرف وقت زیاد و طی کردن مسیرهای طولانی به خدمات حقوقی تخصصی دسترسی داشته باشند. وکلای گروه حقوقی دادارمنش در حوزه های مختلف فعالیت دارند. علاوه بر حوزه خانواده درباره املاک و مستغلات نیز شما می توانید به این موسسه مراجعه کرده و تلفن وکیل در سعادت آباد را دریافت کنید. پرونده های مربوط به ملک توسط وکیل ملکی در سعادت آباد پیگیری می شود. همچنین اختلافات میان موجر و مستاجر و املاک اجاره ای به کمک وکیل تخلیه ملک در سعادت آباد پیگیری می شود.

وکیل در سعادت آباد موضوعات مختلف مربوط به مهریه، طلاق، نفقه، حضانت و… را پس از ارزیابی پرونده پیگیری می کند. گروه حقوقی دادارمنش با همکاری وکیل پایه یک در سعادت آباد به افراد کمک می کند که اختلافات خانوادگی خود را به سرعت حل و فصل نمایند. شما برای ارتباط با دفتر وکالت در سعادت آباد می توانید از طریق گروه وکلای دادارمنش اقدام کنید. این موسسه شماره وکیل در سعادت آباد را در اختیار شما قرار می دهد. هزینه انجام خدمات حقوقی در گروه حقوقی دادارمنش منصفانه می باشد. شما می توانید با کمترین هزینه از وکیل متخصص مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

سوالات متداول از وکیل سعادت آباد
  • اگر شخصی برای مهریه صیغه موقت بیان کند همه ی زندگی من مهریه باشد صحیح است؟

مهریه باید معلوم بوده و دارای مالیت باشد. گفتن عبارات مبهم مانند همه زندگی یا همه دارایی دارای اشکال می باشد و مهریه صحیح نخواهد بود.

  • اگر صیغه طلاق جاری شده باشد و زن درباره مهریه اقدامی نکرده باشد همچنان می تواند برای دریافت مهریه اقدام کند؟

مهریه جزو حقوق مادی زن است که بر ذمه مرد می باشد و هر در زمان قابل مطالبه خواهد بود.

  • اگر زنی فوت نماید فرزندان وی می توانند برای دریافت مهریه از پدر اقدام کنند؟

مهریه نوعی طلب است که جزو دارایی های شخص متوفی به حساب می آید و پس از فوت وراث می توانند برای تادیه آن اقدام نمایند.

بازدید : 84
يکشنبه 12 آذر 1402 زمان : 22:23

مهاجرت به سوئیس انتخاب بسیار مناسبی برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند در یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته زندگی کنند. سوئیس یکی از مرفه‌ترین و بهترین کشورهای جهان است که به دلیل شرایط بسیار خوب آن هر فردی تمایل دارد اقامت سوئیس را به دست بیاورد. نرخ بیکاری در کشور سوئیس بسیار پایین و تنها 2 درصد است و نرخ تورم در این کشور نیز پایین است. با توجه به شرایط بسیار مطلوب زندگی در سوئیس، شرایط مهاجرت به این کشور نیز متفاوت و سختگیرانه‌تر است.

در ادامه به بررسی شرایط و روش‌های مهاجرت به کشور سوئیس می‌پردازیم.

شما عزیزان می‌توانید برای ارزیابی شرایط خود جهت اخذ ویزای سوئیس با موسسه برگزیده مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را خدمت شما ارائه کنند.

اطلاعات کلی درباره کشور سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای قدرتمند و ثروتمند جهان محسوب می‌شود و این موضوع زندگی در سوئیس را مورد توجه متقاضیان مهاجرت در سراسر جهان قرار داده است. سوئیس کشوری کوچک در محل تلاقی اروپای غربی و اروپای مرکزی است که از 26 کانتون یا استان تشکیل شده است. این کشور از غرب با فرانسه، از شرق با لیختن اشتاین، از شمال با آلمان و اتریش و از جنوب با ایتالیا همسایه است. سوئیس کشوری کوهستانی است که بیشترین مساحت آن را رشته کوه آلپ تشکیل می‌دهد اما با این وجود بیشتر جمعیت این کشور در فلات ساکن هستند. مهمترین شهرهای سوئیس ژنو و زوریخ نام دارند و پایتخت آن شهر برن است. سایر اطلاعات کلی در مورد سوئیس در جدول زیر ارائه شده است:

مزایای مهاجرت به سوئیس

کشور سوئیس به دلیل طبیعت زیبا و پاک و استانداردهای بالای زندگی و سطح رفاه اجتماعی بسیار خوب در جهان معروف است. امکانات رفاهی، موقعیت‌های شغلی مناسب و درآمد بالا در کنار سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و کارآمد باعث شده است تا مهاجران بسیاری مشتاق زندگی در این کشور باشند. اما سوئیس نیز مانند تمام کشورهای جهان مزایای و معایبی دارد. از بدی های کشور سوئیس می‌توان به هزینه‌های بالای زندگی و سخت بودن زبان سوئیسی و سازگاری با فرهنگ جدید اشاره کرد. اما در کنار این موارد مزایای این کشور نیز بسیار زیاد هستند. از جمله اینکه:

  • وضعیت اقتصادی بسیار مطلوب
  • درآمدهای بالا
  • طبیعت زیبا و پاک
  • خدمات بهداشتی و درمانی بسیار خوب
  • استانداردهای بالای مسکن و زندگی
  • سیستم آموزشی بسیار خوب
  • دانشگاه‌های معتبر
  • نرخ تورم و نرخ بیکاری پایین
  • افتتاح آسان حساب بانکی

راه های مهاجرت به سوئیس

متقاضیان مهاجرت به سوئیس می‌توانند از روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. هر روش نیاز به شرایط و ارائه مدارک خاصی دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط شخصی، علاقه و بودجه مناسب‌ترین مسیر را انتخاب کرده و طبق زمان‌بندی جهت اخذ ویزا، مدارک لازم را آماده‌سازی و ارائه کند. از جمله روش‌های اخذ اقامت و ویزای سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور سوئیس، مهاجرت تحصیلی است. با توجه به سیستم آموزشی بسیار خوب، دانشگاه‌های معتبر و هزینه‌های نسبتاً پایین تحصیل در این کشور، تحصیل در سوئیس متقاضیان بسیاری دارد و این روش مهاجرتی برای اخذ اقامت سوئیس بسیار محبوب است. اگر چه زبان رسمی سوئیس انگلیسی نیست اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور فراهم است و دانشجویان بین‌المللی از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

نظام آموزشی کشور سوئیس از سیستم بولونیا پیروی می‌کند که یک سیستم آموزشی یکپارچه در اروپا است. طبق این سیستم دوره کارشناسی 3 تا 4 سال، ارشد 2 سال و دکتری 4 سال است. چنانچه به تحصیل پزشکی در سوئیس یا دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و شیمی علاقه‌مند هستید، الزامات و قوانین تحصیل در این رشته‌ها متفاوت است و به طور جداگانه توسط دولت فدرال سوئیس ارائه می‌شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در سوئیس وجود دارد اما تنها دو روش برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، اقامت سوئیس را به همراه خواهد داشت. این دو روش عبارتند از سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و یا پرداخت مالیات بر ارزش افزوده. روش ثبت شرکت برای شرکت‌های بزرگ و تجار ایده‌آل است و روش پرداخت مالیات برای بازنشستگان و افراد ثروتمند مناسب خواهد بود. سرمایه‌گذاری در سوئیس می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که مهمترین آن اخذ اقامت این کشور و برخورداری از مزایای شهروندی سوئیس و امکان سفر به سایر کشورهای اروپا است.

بسیاری افراد به دنبال خرید ملک در سوئیس هستند. باید بدانید که خرید ملک در سوئیس به دلیل محدودیت‌های موجود در این کشور برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا کار چندان راحتی نیست و شرایط و قوانین بسیار سختی دارد.

بیشتر بخوانیم:وقت سفارت سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کارآفرینی

دولت سوئیس از متقاضیانی که دارای تمکن مالی و دارایی کافی برای شروع یک کسب و کار در سوئیس و کارآفرینی هستند استقبال می‌کند. بنابراین افرادی که سرمایه کافی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در سوئیس را داشته باشند، می‌توانند با ارائه یک بیزینس پلن یا طرح تجاری و ارائه حداقل سرمایه یک میلیون دلار، اقامت موقت سوئیس را به دست بیاورند و با پرداخت مالیات این اقامت را هرساله تمدید کنند. در نهایت پس از چند سال زندگی در کشور سوئیس و تمدید اقامت، متقاضی می‌تواند اقامت دائم سوئیس را کسب نماید.

مهاجرت کاری به سوئیس

سوئیس دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی است اما با این حال از سال 2015 مهاجرت کاری به سوئیس برای افراد خارج از اتحادیه اروپا بسیار دشوار شده است. به این علت که شهروندان سوئیس از دولت تقاضا کردند تا برای مهاجرت بیش از حد به این کشور چاره‌ای بیندیشد و به همین دلیل دولت محدودیت‌هایی در استخدام نیروی کار خارجی در سوئیس ایجاد کرد. در حال حاضر مهاجران و افراد خارجی دارای سهمیه برای استخدام در سوئیس هستند و این سهمیه برای مجوز کار بلندمدت و کوتاه مدت هرکدام 1000 نفر کاهش پیدا کرده است. همچنین متقاضیان باید دارای سطح زبان حداقل A1 برای خواندن و نوشتن در کانتون مورد نظرشان باشند.

بازدید : 63
يکشنبه 12 آذر 1402 زمان : 22:16

برای ثبت شرکت دانش بنیان در حقیقت در وهله اول یک شرکت عادی تجاری ثبت می شود که با اخذ مجوز به یک شرکت دانش بنیان تبدیل می شود. طبق قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان این نوع شرکت ها در حوزه فناوری برتر جهت گسترش تحقیق و توسعه در زمینه اختراعات و نوآوری ها تشکیل می شوند.

تعریف شرکت دانش ‌بنیان به زبان ساده

به زبان ساده یک شرکت دانش بنیان در راستای تجاری سازی ایده ها و اختراعات نخبگان علمی و پژوهشگران از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد می شود.

در واقع آن چه در یک شرکت دانش بنیان رخ می دهد کار آفرینی بر پایه علم و دانش است که منجر به ارزش افزوده ی بالایی می شود. که علاوه بر تولید دانش و ارتقای علمی توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

در این نوع از شرکت ها با جذب متخصصان رشته های دانشگاهی تحقیق و پژوهش را در راستای تجاری سازی دانش گسترش می دهند. تا با پیشرفت اقتصادی بر پایه علم، ایجاد شغل و تولید ثروت کنند.

شرکت های دانش بنیان ترکیبی از توسعه ی علم و اقتصاد هستند که شرایط تولید محصول یا خدمات را در بهترین نقطه ی بهینه خود ارائه دهند.

انواع شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان به دو نوع دولتی و تجاری دسته بندی می شوند. در صورتی که دانشگاه مالک شرکت باشد و سهم آن بیش از ۵۰% باشد به این نوع از شرکت های دانش بنیان دولتی گفته می شود.

اما اگر فقط اعضای هیئت علمی دانشگاه در شرکت عضو باشند و سهام آن ها کمتر از ۵۰% باشد این نوع را شرکت دانش بنیان تجاری می نامند.

همچنین شرکت های دانش بنیان در یک دسته بندی دیگری نیز قرار می گیرند که به شرح زیر می باشد.

  1. شرکت های نوپا
  2. شرکت های تولید کننده
  3. شرکت های صنعتی

در صورتی که از زمان تاسیس شرکت کمتر از ۳ سال گذشته باشد شرکت های دانش بنیان در دسته ی نوپا قرار می گیرند.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

مرحله اول – ثبت شرکت

در اولین گام از ثبت شرکت دانش بنیان شما بایستی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک شرکت یا موسسه را به ثبت برسانید.

پس از ثبت شرکت شما می توانید آن را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنید. از جمله شرکت هایی که می توان برای این کار انتخاب کرد شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

اما محدودیتی در این انتخاب ندارید و می توانید بسته به نیاز خود شرکت سهامی خاص و یا موسسه غیر تجاری را انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند که در موضوع فعالیت شرکتی که ثبت می نمایید تولید و مهندسی باید قید شود.

مرحله دوم – ایده پردازی و نوآوری

در گام بعدی ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به ایده و نوآوری با ارزش افزوده بالاست. در واقع اساس و پایه یک شرکت دانش بنیان تلفیق علم و دانش با اقتصاد است.

از این رو در گام اول بحث شکل گیری یک شخصیت تجاری رخ داده است. در قدم بعدی پردازش به ایده و ابداعاتی است که بتواند شاخص های کار گروه ارزیابی دانش بنیان را کسب کند.

قانون حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات صرفا محصولات و خدماتی را تحت پوشش خود قرار می دهد که با ارزش افزوده بالا باشد.

مرحله سوم – تجاری سازی ایده و اختراع

یکی از مهمترین اقدامات در راستای دانش بنیان شدن شرکت، مبحث تجاری سازی است. در واقع گام اصلی یک شرکت دانش بنیان هم افزایی علم و ثروت است.

برای بیان ساده این موضوع بهتر است به این نکته اشاره کنیم که یک ایده ی عالی در صورت عدم بازاریابی درست و موفق محکوم به شکست خواهد بود.

  • در این مرحله از ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به تهیه طرح امکان سنجی تبدیل ایده و اختراع به یک محصول تجاری را داریم.
  • همچنین در این راستا بایستی مجوزهای لازم را از دستگاه ها و سازمان های ذیربط دریافت کنیم.
  • یک مکان نیز برای تجاری سازی ابداع و اختراع خود نیاز خواهیم داشت که در این مورد از تسهیلات و امکانات دولتی نیز استفاده کنیم.
  • و در نهایت تهیه یک طرح جامع جهت بازاریابی و فروش محصول تجاری سازی شده از اقدامات این مرحله می باشد.

با ثبت شرکت دانش بنیان می توانید از مزایای بسیاری مانند معافیت های مالیاتی و… استفاده نمایید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 435
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 193
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 558
  • بازدید ماه : 31953
  • بازدید سال : 141428
  • بازدید کلی : 1224061
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه