loading...

زومیت

بازدید : 2017
يکشنبه 6 فروردين 1402 زمان : 13:31

خلاصه لیزر سوپرانو با گرم کردن فولیکول های مو باعث توقف رشد موهای جدید می شود. فولیکول های مو را برای مدت طولانی، بسیار طولانی تر از اصلاح و اپیلاسیون، غیرفعال می کند. همانطور که موها رشد می کنند، روشن تر، نازک تر و کم تر می شوند.

اگرچه این روش اغلب به عنوان یک نوع حذف موهای زائد "دائمی" پذیرفته می شود، اما لیزر درمانی فقط میزان موهای ناخواسته را در یک ناحیه خاص کاهش می دهد. موهای زائد را به طور کامل از بین نمی برد.

طبق گفته کلینیک مایو، این گزینه حذف موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین کارایی را دارد. همچنین، برای بهترین نتیجه، انجمن مو و پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که یک متخصص پوست دارای مجوز این روش را انجام دهد.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند
لیزر درمانی از لیزرهای با دمای بالا به عنوان یک شکل خفیف تابش استفاده می کند. در طول فرآیند، این پرتوهای لیزر گرم شده و به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند.

فولیکول های مو درست زیر پوست قرار دارند. آنها وظیفه تولید تارهای جدید مو را بر عهده دارند. اگر فولیکول ها از بین بروند، تولید مو به طور موقت غیر فعال است.

در عوض، با تراشیدن و اپیلاسیون موهای روی سطح، موهای زائد را از بین می برد. این روش ها فولیکول های مو را هدف قرار نمی دهند.

AAD مناطق زیر را برای لیزر موهای زائد مناسب می داند:

پستان
برگشتن
بازگشت
گردن
می لاین
صورت (به جز ناحیه چشم)
این شکل از موهای زائد با رنگ‌های تیره‌تر روی پوست‌های روشن بهترین عملکرد را دارد. این به این دلیل است که لیزر ملانین (فروش لیزر تیتانیوم) را هدف قرار می دهد. حتی اگر برخی از موها برداشته نشوند، روشن شدن رنگ آنها می تواند ظاهر مو را روی پوست کاهش دهد.

برخی از موهای شما نیز ممکن است در عرض چند روز پس از اولین جلسه درمان ریزش کنند.

به طور کلی، لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتا سریع است. نواحی کوچکتر، مانند لب بالا، فقط چند دقیقه طول می کشد. اپیلاسیون نواحی بزرگتر، مانند پشت یا قفسه سینه، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

اگر متخصص پوست شما ابتدا از مسکن موضعی استفاده می کند، می توانید انتظار داشته باشید یک ساعت کامل دیگر در مطب باشید.

علیرغم موفقیت بزرگ لیزر موهای زائد، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند. این امر منجر به تولید موهای جدید می شود. برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن، باید چندین جلسه درمانی را طی کنید.

پایان: نحوه درمان و پیشگیری از موهای زائد پوست »

چرا جلسات پیگیری ضروری است؟
برای استفاده حداکثری از لیزر موهای زائد به درمان نیاز است. تعداد دقیق لیزر درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. طبق گفته کلینیک مایو، اکثر افراد به ۴ تا ۶ جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

همچنین باید هر شش هفته یکبار این نواحی را بردارید. این بدان معنی است که دوره کامل درمان می تواند تا نه ماه طول بکشد.

احتمالا بعد از هر جلسه متوجه موهای کمتری خواهید شد. هر مویی که باقی بماند یا دوباره رشد کند هم از نظر بافت و هم رنگ روشن‌تر خواهد بود. AAD تخمین می زند که پس از جلسه اولیه، مقدار مو بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد. بنابراین میزان کاهش بهبود خواهد یافت، اما همچنین متفاوت خواهد بود.

همچنین، برای بهترین نتایج، احتمالاً به جلسات تعمیر و نگهداری گاه به گاه نیاز خواهید داشت. این به جلوگیری از بازسازی فولیکول های مو کمک می کند. بسته به نیازهای فردی شما، ممکن است یک یا دو بار در سال پس از اولین دور لیزر کامل، یک جلسه نگهداری داشته باشید.(قیمت لیزر تیتانیوم)

برنامه هر جلسه مانند لیزر درمانی اولیه موهای شماست. به طور کلی، زمان بستگی به منطقه درمان دارد. اگر در طول جلسات تعمیر و نگهداری فقط تماس‌های کوچک برقرار می‌کنید، ممکن است قرار ملاقات کوتاه‌تر باشد.

ببینید: نحوه شناسایی، درمان و پیشگیری از موی عفونی آلوده »

خط آخر
اگرچه لیزر موهای زائد دقیقاً دائمی نیست، اما همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش سرعت رشد مو در دراز مدت است. دیگر گزینه‌های بلندمدت رفع موهای زائد که می‌توانید با متخصص پوست در میان بگذارید عبارتند از الکترولیز و طب سوزنی.

اگر نمی خواهید برای درمانی که به هر حال دائمی نیست هزینه کنید، چندین گزینه برای از بین بردن موهای زائد در خانه وجود دارد.

با متخصص پوست خود در مورد:

اپیلاتور موچین
اپیلاسیون یا حذف قند
نخ
تکنیک های اصلاحی مناسب
نسخه های مینیاتوری لیزر موهای زائد برای استفاده خانگی در بازار وجود دارد، اما ایمنی و کارایی آنها ناشناخته است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده منبع قابل اعتمادی برای درمان خانگی لیزر تیتانیوم را به عنوان دستگاه های پزشکی تنظیم نمی کند، بنابراین آنها به این روش آزمایش نمی شوند. بهتر است لیزر موهای زائد را به متخصص بسپارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 435
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 51
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 193
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 604
  • بازدید ماه : 31999
  • بازدید سال : 141474
  • بازدید کلی : 1224107
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه